#4 After jogging (running) I have a great sense of well being and happiness, even if I’m breathing CO2.

I migrated from intense heat to intense cold is an experience … to consider. But I’m still breathing CO2. Still, I look and the sky is clear, I wear appropriate clothing for sport and I will run (or rather to physical activity).

Really my physical activity generally consists of jogging and sprints (sprints). This combined method has shown works to maintain a good physical condition. But the point of this seems perfect, until one begins to observe the details: until you start looking at the details: I have to cross streets, note that there are no gaps, and get to where there are specialized areas for sporting activity.20160428_075629

¿Specialized areas for sporting activity? In effect for all areas where I do my physical activity in principle to one side are always cars, the problem is I’m not breathing clean air (it would be pure end), I’m breathing CO2, what really, all citizens of the planet breathe today: either we do physical activity or not. So what is the problem?

The ideal solution is far from present, especially a solution for the citizens of megacities. Since many cities were built privileging vehicular transport, and rarely takes into account the pedestrian, walking citizen. Even the owners of the cars they forget that not all relatives have cars, also walk, even their children have no car; parents carrying their children in vehicles, perhaps that is one of the causes of the current obesity pandemic.

Hence the importance of promoting active transportation (walking and cycling), and areas for this transport, which reduces obesity and leads to physical and mental wellbeing. This would involve a “well planned consciousness” in urban planners, architects, politicians, etc …; because they are responsible for the plans and designs within cities, to think of active transportation, they should be aware of the benefit of the health of millions of people, and therefore huge savings in health programs. A big greeting to these futuristic!

Upon finishing my physical activity I look at my gadget and the result after 29 minutes were 5.38 kilometers, a caloric expenditure of 433 calories, and a pace of 11.06. Anyway, in the end I have a great feeling of being conjugated with happiness; although, I’m breathing CO2.

SPANISH

#4 Después de trotar (correr) tengo una gran sensación de bienestar y felicidad aunque esté respirando CO2.

He migrado del intenso calor al intenso frío es una experiencia…a tener en cuenta. Pero aún sigo respirando CO2. Aún así miro y el cielo está despejado, me pongo ropa apropiada deportiva y salgo a correr (mejor dicho a realizar actividad física).

Realmente mi actividad física consiste generalmente en trotar y sprints (carreras cortas); este método combinado se ha demostrado funciona para mantener un buen estado físico. Pero el asunto de esto parece perfecto, hasta que uno empieza a observar los detalles: tengo que pasar calles, observar que no haya huecos, y llegar hasta donde existen áreas especializadas para la actividad deportiva.

¿Áreas especializadas para la actividad deportiva? En efecto por todas las áreas donde realizo mi actividad física en principio a un lado siempre están los automóviles, el problema está en que no estoy respirando aire limpio (extremo sería puro), estoy respirando CO2, lo que realmente, todos los ciudadanos del planeta respiramos hoy: bien sea que hagamos actividad física o no. ¿Entonces cuál es el problema?

La solución ideal está lejos de presentarse, sobre todo una solución para los ciudadanos de las megaciudades. Puesto que muchas ciudades fueron construídas privilegiando el transporte vehicular, y pocas veces se tiene en cuenta el peatón, el ciudadano que camina. Incluso a los dueños de los carros se les olvida que no todos sus familiares tienen carro, también caminan, incluso sus niños no tienen carro, los padres transportan sus hijos en vehículos, posiblemente esa sea una de las causas de la actual pandemia de obesidad.

De ahí la importancia de promover el transporte activo (caminar y montar en bici), y áreas para este transporte, el cual disminuye la obesidad y conlleva a un bienestar físico y mental. Esto implicaría una “consciencia bien planeada” en los planeadores urbanos, arquitectos, políticos, etc…; porque ellos son los responsables de los planes y diseños dentro de las ciudades, para pensar en transporte activo, deben ser conscientes del beneficio de la salud de millones de personas, y por lo tanto un gran ahorro en los programas de salud. ¡Un fuerte saludo para estos futuristas!

Al terminar mi actividad física miro mi gadget y el resultado después de 29 minutos, fueron 5.38 kilómetros de recorrido, un gasto calórico de 433 calorías, y “pace” de 11.06. De todos modos, al final, tengo una gran sensación de bienestar conjugada con felicidad; Aunque esté respirando CO2.

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